onsdag 12. januar 2011

..men få mat, det kan man...

Sitatet er hentet fra Hakkebakkeskogen og oppsummerer dilemmaene de første ukene...
Det er ikke vanskelig i det hele tatt å slippe å kjøpe ting jeg ikke trenger! Bare prøv - det blir bare som å tenke motsatt når man skal rydde i en roteskuff: Kikk nedi og tenk over hva av de tingene som ligger der som du virkelig trenger og vil ta vare på.
De største dilemmaene er på detaljplanet.
Sliter litt med noen rester i kjøleskapet, men tror jeg skal unngå å kaste noe.
Fikk kaffeinvitasjon av akkurat det slaget jeg nevnte: Det er selvsagt noen snille mennesker som har lyst på en latte og gjerne spanderer. Det er jo kjempehyggelig, men blir det mye av sånt blir jo bare det å skyve utgiftene over på andre - og det går jo ikke i lengden!
Så klart må jeg hygge meg sammen med gode venner - og mat skal man jo ha!
Dessuten skal jeg jo på reise med jobben. Det er ikke synd på meg!

Og til de som synes at jeg er "så flink":
Dette er ikke noe offer i det hele tatt så langt, bare mindre forstyrrelser
 og mer tid til "å gjøre ingenting" - som jeg synes man skal gjøre mer av :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar