søndag 4. desember 2011

Rydd plass til litt ro!

Jeg vil bare oppfordre alle som synes det er mye stress i førjulstida til å slakke av litt på krava - til seg selv :)
Rooo... eller padle... det går også bra :)
Jeg vet at det er mange som løper rundt og handler og vasker og baker og styrer fælt i denne tida før jul...
Jeg synes det er greit å bare stille ganske små krav til seg selv når det gjelder slike høytider...

Det er kjempefint å ha litt tid og rom til å hygge seg med venner og familie, men det er ingen grunn til å slite seg ut, synes jeg... Så mitt råd er å bake det man har lyst på om man har lyst eller tid, men ellers la det vær! Vaske og rydde er jo hyggelig... Men jeg er sikker på at alle gjester synes det er mye bedre om jeg er opplagt og avspent (og heller har en og annen hybelkanin ett eller annet sted de ikke skal være) - enn at jeg er sliten og oppkavet med et heeelt perfekt hjem, 7 slag og nyskrubbet ytre...

Jeg feier gjerne ting inn i skap og rydder flatene - og tar meg heller tid til å meditere litt (samtidig som noe putrer i kjelen) mens jeg venter på gjestene.
Det gir iallefall meg mer overskudd til å virkelig være tilstede når jeg først har besøk...
For de som pleier å stresse i denne tida vil jeg anbefale min "er det så nøye, da"- oppskrift ;) ..og på den måten kan det jo kanskje bli en god, fredfylt førjulstid for alle...?


1 kommentar: