mandag 28. mai 2012

Akseptering på lavt nivå...

Jeg har brukt en del tid på ren akseptering - av meg selv... Siden bikinisesongen kom litt brått på regner jeg med at dette gjelder fler enn meg...
Plutselig skulle man være rustet for å kle av seg offentlig, liksom...
...og da fikk jeg lyst til å minne oss alle på at dette med å godta ting slik de faktisk er selvfølgelig er aller mest viktig akkurat når det gjelder oss selv ! :)

Så helt sant, helt konkret, har jeg jobbet med dette under meditasjon og avspenning: Jeg har sagt til meg selv at jeg er glad i HELE meg! Jeg sier til meg selv at jeg er glad i magen min, hoftene mine etc...
Dette er faktisk ikke tull, men kjempeviktig for at jeg skal ha det bra!
Prøv gjerne selv!

I tillegg er jeg takknemlig for at jeg er frisk; at jeg kan løpe, hoppe og bevege meg rundt i naturen akkurat som jeg ønsker! Og så er jeg glad for at jeg liker gode, sunne ting - sånn som min egenkomponerte tomatsalat med marinerte tomater i olivenolje og sitron med urter, bønner og ruccola. For eksempel...




6 kommentarer:

  1. Tomatsalaten så kjempegod ut! Det smaker også fantastisk med avokado i biter med en liten splæsj balsamicoeddik. Kos deg i sola og husk att kvinnekroppen er vakker uansett form og fasong ;) God sommer!

    SvarSlett
  2. Ja, vi må øve oss i å vere glade i den kroppen vi har! Kjenner at det faktisk blir lettare og lettare med åra, og eg misunner ikkje dagens ungjenter som alle føler dei må ha lange tynne bein, feilfri hud og langt glatt hår...
    Mor mi pleier å seie: "Baken min er ikkje den finaste i verda, men utruleg god å sitje på!" :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe! Ja - heldigvis er det lettere med alderen... Og ja: stakkars unge jenter - og gutter - nå for tida; kravene er harde og idealene fjerne fra virkelighetens verden!

      Slett
  3. Dette er jo supergode tips! Jeg har ikke tenkt på at man kan jobbe med seg selv gjennom underbevisstheten på den måten. Jeg skal jammen prøve det! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Det blir som en affirmasjon. Å gjenta positive meldinger til seg selv ved avspenning og meditasjon er en kjent metode... Tror det heter "San-kalpa" eller noe sånt på Sanskrit... Det betyr iallefall noe sånt som å "så et frø i tankene" - og det funker ! ;) Hilsen siri

      Slett