lørdag 2. april 2011

På besøk i handlingens verden…

I dag har jeg vært en runde på diverse handlesentre. Interessant, litt slitsomt, ok, men det bød ikke på noe problem for meg å kikke på klær, puter, gardiner, lys, tepper, blomster og sko i vårens nye fager uten å kjøpe noe…
Jeg har fortsatt nok med enkle gleder og de nære ting! For å underbygge erfaringene mine klikket jeg meg nok en gang inn igjen på tekstene som omhandler ”simple living”.
De enkle ting... her representert ved noen av dem fra Hellas sist sommer...
Der fant jeg linken til en undersøkelse fra CNN som understøtter at folk faktisk ikke blir lykkeligere og lykkeligere jo mer penger de har. Klart at det betyr noe at man har det man trenger og har råd til å bo og spise, men grensen går ved en ganske nøktern sum. Deretter er det helt andre ting som gjør om du har det bra eller ikke. Selv om handelsstanden forsøker å få deg til stadig å føle nye behov:

“Today’s materialistic world often urges us to buy the coolest gadgets, the trendiest clothes, bigger and better things, but research shows that possessions and purchases don’t buy us happiness.
According to an article on CNN:

By and large, money buys happiness only for those who lack the basic needs. Once you pass an income of $50,000, more money doesn’t buy much more happiness, [according to a happiness studies].
So while we are being pushed towards materialism, it’s for monetary gain by corporations, not for our own happiness. Unfortunately, it’s hard to escape the trap of materialism, and find happiness in other ways than buying stuff online or finding joy in the mall.”

Heldigvis jeg har ikke følt det vanskelig å finne glede i andre ting enn i shoppingverdenen. Helt siden jeg skrev en liste med viktigste tingene i livet mitt - og bestemte meg for å gjøre mer av dem og mindre av alt annet - har livet mitt blitt mer balansert. Jeg har mer ro og oversikt, og stresser ikke med så mye lenger. Og jeg har penger til overs!
Men det er fortsatt et hull der bilen min sto.
Da er det fint at snøen snart forsvinner - og hullet etter bilen også blir historie J

4 kommentarer:

  1. Every weekend i used to visit this site, because i wish
    for enjoyment, as this this website conations in fact pleasant funny stuff too.
    My website :: check this out

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Wow, that's what I was looking for, what a stuff! present here at this webpage, thanks admin of this website.
    un scott tucker ohio support services directly southwest mortgage scott tucker
    Also see my page :: amid scott tucker choir

    SvarSlett
  4. Can I just say what a comfort to find somebody who
    actually knows what they're discussing online. You actually realize how to bring a problem to light and make it important. More people really need to look at this and understand this side of the story. I was surprised you are not more popular given that you most certainly have the gift.
    My web-site ; csrees.usda.gov

    SvarSlett