onsdag 23. februar 2011

Storebror Ski kommune ser meg…?

Her om dagen hadde en representant fra kommunen lagt en lapp i postkassa mi om at det var på tide å bytte vannmåler. Jeg var ikke mistenksom i det hele tatt – tenkte at dette sikkert var vanlig prosedyre etter en 15-20 år med samme vannmåler…

Men etter litt tenking og spørring i nabolaget viser det seg at det er svært få som har hatt slikt besøk...

Tilfeldig? Neppe!!!
Det har altså vært en høflig og stillferdig mann her i løpet av vinterferien og byttet ut den gamle vannmåleren med et nytt, og omhyggelig plombert, telleverk på vaskerommet mitt…

Først etterpå kom jeg på at de sikkert har sittet der med vannmålertallene sine, gransket og tellet -  har lagt merke til at jeg plutselig bruker mye mindre vann enn jeg pleide i mine gode, gamle dusjedager!!! Og sånn som jeg pleide å kose meg med å la vannet renne mens jeg pusset tennene… og aldri lot jeg vær å dra ned i do, selv etter bare en liten ”skvett” etc, etc…

Og nå - så lite vann som jeg bruker nå  - har de sikkert fryktet at jeg har "hakket" meg inn på kommunens vannledning eller noe - at jeg har tuklet med tellerverket  - eller at jeg har hugget meg en brønn og sniker meg inn på naboens ledningsnett... eller hva vet jeg...
ikke rart de ble mistenksomme!
Og så sendte de sin representant...

Litt artig er det!
Og litt skummelt også!!!

Slik vann vanligvis var før kommunens vannmålere var montert...eller...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar