fredag 28. oktober 2011

Tingene mine...

Jeg har skrevet en del om at jeg ikke er opptatt av ting - og at jeg ikke kjøper møbler og skifter interiør etter moter eller humør... 
Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om de tingene jeg har... for eksempel:
Denne lampa som jeg husker sto hjemme hos farmor og farfar i "Bokmoa" på Stokke...
Dette te-serviset som kommer fra min Oldemor på Valløe...
Kjøpmannsdisken som sto i glassmagasinet til bestefars søstre. Butikken var i det huset jeg vokste opp - og jeg husker godt at den var i bruk med et stort, gammelt kassa-apparat oppå...
Sukkerskåla - som var den eneste jeg kan huske mormor brukte - hun trengte aldri noen ny og den funker fortsatt bra :)
Bøker - fra farfar - og fra mammas side - og litt fra mitt eget liv... satt inn i oldemors gamle skap fra Tønsberg...
Smått og stort som vekker minner...

Dette bryr jeg om - og det har ikke kostet meg en krone!


2 kommentarer:

  1. Disken husker jeg også!! Var med deg opp noen ganger og husker fortsatt fölesen av höytidsstund:-) Kos deg i blanding mellom nytt og gammelt det er godt!!

    SvarSlett
  2. Jaja! Artig med barndom i et glassmagasin - og mye moro hadde vi jammen også i kjelleren på samfunnshuset - med brukte bingokuponger og gamle wienerbrød :)

    SvarSlett