lørdag 30. april 2011

Nytt sitteredskap - en nødvendighet???

Idag knakk den stolen jeg bruker mest på denne  lyse delen av året...

den var til å stole på... helt til den fikk sammenbrudd...
Jeg bruker den gjerne når jeg nyter en kaffekopp i stille sommermorgener. Den er mitt hvilested; både for å lese bøker og for meditasjon...
Den har vært vekdig flittig i bruk, og jeg kan ikke klandre den for at den brøt sammen - selv om jeg  ikke har lagt på meg en eneste kilo... Den har nemlig vært forvist ute i hele vinter - så det er ikke så rart den følte seg litt morken...

Men dens sammenbrudd ga meg et dilemma: Er det nødvendig for meg å forsøke å finne en som erstatte den? Har jeg det mindre bra uten den???
Jeg har jo andre stoler...
Men jeg har ingen andre slike små, lave som jeg kan sitte i dørkarmen på på akkurat samme måte... Den har gjort at jeg har kunnet ha mye gratis lykke her i min egen lille verden...

Jeg har ikke konkludert ennå... vi får se :)

6 kommentarer:

  1. Et tips kan være å se på finn.no om det finnes en lignende brukt en? Det blir både et billig og miljøvennlig kjøp... :) Lykke til med avgjørelsen i alle fall!

    SvarSlett
  2. Godt forslag...,ja, det skulle ikke forundre meg om noen har noe lignende liggende et eller annet sted - og gjerne vil selge til en rimelig penge :)

    SvarSlett
  3. Peer the X-teacher30. april 2011 kl. 18:37

    Jeg har hatt maken, Siri. Den knakk den også. Fortsatt har vi 2 på hytta, de er fine å ta med i båten ut på øyene. Men konstruksjonen er svak. Skal ha deg noe nytt så ville jeg ha satset på noe mer solid.

    SvarSlett
  4. Ja! Jeg skal snekre meg en på sløyden, tenker jeg :)

    SvarSlett
  5. er det ikke en som har bursdag snart? det er lov å ønske seg av andre, er det ikke? så et bilde av en variant de har på IKEA som var ganske så kul ;-)

    SvarSlett
  6. hehe ;) nå må jeg passe meg litt... skriver ikke denne bloggen for å få ting gratis, vet du !!

    SvarSlett