lørdag 7. juli 2012

En sirkel av liv...

Nå skjer det igjen... og jeg blir minnet på alle de herlige "sanketurene" jeg hadde i fjor... Det som er så deilig med  bær og sopp-sesongen er at den varer så lenge!
Bæra er i full gang - nesten modne!...Og her var det visst
ikke bare bær - men også en ekte linse-lus snek seg med på bildet ! :)
I fjor plukket jeg blåbær fra juli til oktober. Og i går så jeg faktisk noen søte, gule, små kantarellhatter i skogen - allerede! Det er helt sant :D!


Herlig, gratis, sunt - også så beroligende å søke, finne og plukke!

2 kommentarer:

  1. Vi hadde et fantastisk sopp-år ifjor..jeg håper på det samme i år. Begynner å gled meg til sopp leting! Det er luksus å ha natur som byr på så mye godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! :) kom akkurat hjem fra fuktig og varm skogtur... ble myggbitt, men spiste modne blåbær undeveis og kom hjem med kantareller i lomma :)) !

      Slett