torsdag 2. juni 2011

Himmelhjerte på sovefart...

... eller sovehjerte på himmelfart...

Redet er jo mye tomt - og jeg trives veldig godt alene..,
men jeg har oppdaget noe om mitt eget sovehjerte...
Når alle barna (ja; en, to...mange - og svigerbarn er også barn :) ..og altså; når de er hjemme på besøk og overnatter - så sover jeg så ekstra godt om natta. Må være noe med at jeg i sånne tilfeller føler meg helt, helt trygg på at ingen av dem er der ute i den skumle, store verden alene...

jeg er ikke trist fordi redet er tomt...
men det er veldig koselig når alle "trekkfuglene" fyller huset
Det er fint å være alene, men det å være sammen med dem jeg er glad i står heldigvis også veldig høyt på lista mi. Det blir liv i huset, rommene blir fylt med lyd og prat og ting. Og i tillegg er de unge helt fornøyde med å spise restemat og hjemmebakt brød. Da gjør det ingenting at kjøleskapet er helt tomt når de reiser -selv om butikken er stengt på en torsdag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar