søndag 20. februar 2011

Ni punkter om LYKKE...

Flere har spurt meg om hva som egentlig er målet mitt i år. Er det tanken på miljøet som er hovedpoenget - eller er det først og fremst mitt private forbruk som står i fokus?Svaret er JA! - Begge deler! Pluss det som hele tiden har ligget som en grunntanke for meg: Å leve på en måte som gjør meg lykkelig! ...Og jeg har følt lenge at dette ikke har sammenheng med penger...
Å bo så nær jobben at man rekker en skitur før det blir mørkt i februar gir lykke :)
Jeg sakset disse ni punktene om lykke på nettet - og de passer ganske bra med det jeg selv har tenkt:

Et større og flottere hus, en fancy bil og en rådyr designerveske kan gi deg grunn til å smile, men akademiske studier viser at det å kjøpe seg stadig nye luksusting ikke er nøkkelen til permanent lykke. Dette kan imidlertid gjøre deg lykkeligere:

2 kommentarer:

  1. Disse lykkepunktene dine har mye for seg,Siri. Jeg er enig i det meste og mener at jeg ikke har
    manglet noe vesentlig i livet. Noe jeg imidlertid
    kunne tenkt meg var litt mer penger så vi kunne reise mer. Mens jeg fortsatt er frisk og rask kunne det vært fint å se visse steder her i verden. Jeg har stor respekt for prosjektet ditt samtidig som jeg håper på at du fortsatt vinner i vinlotteriet.
    Ha god ferie !
    Peer the X-teacher

    SvarSlett
  2. Takk,Peer :) joda - det morsomme er at så mange gode mennesker ønsker meg jo så mye godt atte... Feks har Trile Rol. gitt meg 3 uker gratis avis.. og Trond har levert gratis ved etc...! men jeg skal jo selvsagt ikke leve som en Buddhistmunk heller! ;D

    SvarSlett