lørdag 12. februar 2011

Uæææ…skuff på skuff…



Nei, det er ikke et sammendrag av livet mitt så langt… Men en oppsummering av alt som må åpnes, organiseres, ryddes og renskes opp i her i huset!

”Always declutter before organizing” repeteres det i flere av reglene for ”Simple living” man kan finne på nettet.
Og jeg innrømmer at her er det uendelig mye ”clutter”… På harddisken, på skrivebordet, under bordet, i kjøkkenskapet, i bodene, i arkivskapet som jeg har som klesskap – og i de mange skuffene…
Jeg trenger virkelig å få oversikt, sortere og …auau: Kaste! For å synliggjøre hva jeg har med å gjøre her skal jeg la dere ta del i lørdagsoppryddingen her…

EN SKUFF OG DENS INNHOLD:
(Hald deg fast… jeg vet ikke engang hva alt sammen er…):
Dette er noe av det jeg fant i EN av mine mange roteskuffer:

Viktig (?), men kanskje ikke på rett plass:
Kontaktlim, bits til elektrisk skrutrekker, penner, gamle slides, 4 norske flagg, 3 smykke-esker med diverse.. blant annet ei sølje! En gresk vannflaske, fargeblyanter, brille-etuier, klokker som ikke går, fotopapir, to håndlagde småvesker, mineral- og vitamintabletter (uåpnede!) barnetegninger og -kunst, bilder og postkort!

Har egentlig fast plass et annet sted:
Verktøy som skrutrekkere, hammer og diverse skruer og spikere, småpenger fra mange land, bl.a. Euro., handsfree høretelefoner, solkrem og en bodylotion. Plastmapper, plastposer og en badminton-fjær, lyspærer og batterier… En bok og en CD…

Kan godt ligge i skuffen:
Pass og helsekort, solarium-briller, solbriller, papirer og småting som blir brukt ofte, eller som bare skal være der en liten stund og så kastes når saken er ordnet …

Bør KASTES:
Masse papir-rot, ting som bare er tømt ut av veska på vei ut av en eller annen grunn: gamle notater, jobb-papirer og kvitteringer, utbrukte lommebøker, nøkkelringer, ødelagt leketøy i billigklassen, gamle flybilletter, stygge øredobber i plast og mye, mye mer…

På pluss-siden:
På den lyse siden av dette mitt hamsterproblem ser jeg at det faktisk går framover, selv om det går sakte, med denne delen av prosjektet mot et bedre liv…
Jeg kan høre på radio mens jeg rydder!
Og det at jeg sorterer søpla så nøye hver uke har gitt meg mye tomrom i restavfallsbøtta som blir tømt hver uke. Derfor har jeg nå sakte, men sikkert, plukket et par poser hver uke med ting som burde vært kastet i skap og skuffer… og når jeg nå ikke kjøper noe – så MÅ det jo litt etter litt begynne å bli litt mer ”clutterfritt” hjemme hos meg også J

Neste runde blir i klesboden…
og jeg skammer meg allerede på forhånd…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar