onsdag 11. mai 2011

Om meditasjon og annen gratis tankekraft...

I mitt enkle liv har jeg hatt stor tro på det å bruke litt tid hver dag på å gjøre ingenting. Det er enkelt, det er billig - og det er også helsebringende! Jeg har meditert med jevne og ujevne mellomrom siden jeg var 15 år omtrent. Da gikk jeg på et kurs i transidental meditasjon i min barndoms by.
 
Det å sette seg ned og lukke øynene noen minutter hver dag - gjerne ute i naturen - og visualisere en renselse av kropp og sjel og si til seg selv at man er sunn og sterk og frisk vil faktsik hjelpe til å gjøre oss både friske, sterke og sunne!
Jeg har merket at det å meditere og å ta seg tid til å " se innover" har fungert bra for meg. I stressende tider. Og i sorgtunge tider. Men at det også kan være helbredende og hjelpe immunapparatet har jeg ikke vært inne på før i de siste årene. Nå viser det seg at forskerne begynner å se beviser på dette.
Det er spennende - og oppmuntrende!
 
Er du nysgjerrig på meditasjon og visualisering, men ikke har sett dette programmet ennå - så er det på tide !
 
www.nrk.no
Tankens kraft er sterkere enn vi tror. Ved hjelp av teknikker som meditasjon og visualisering, er det mulig å tenke seg frisk fra sjukdom? Programleder Hanne Kari Fossum viser vei til våre skjulte krefter

2 kommentarer:

  1. Ja, dette er verdt eit forsøk. Eg har opplevd at menneske nær meg har greidd å overkome vanskar ved tankekraft. Men, ein bør ta med seg råd frå legar og anna fagfolk.. kanskje?
    Det er forresten så kjekt å lese at du framleis greier å finne glede i prosjektet ditt. DET står respekt av.

    SvarSlett
  2. ja! Jeg mener at man skal ta alle gode krefter i bruk ved behov, selvsagt - også moderne medisin når det trengs!

    SvarSlett