tirsdag 3. mai 2011

Sånt som skjer…

Trenger man kjøleskap og fryser for å ha det bra? Svaret må vel være ja? Eller???

Heldigvis er jeg jo fra en kuldeteknikerfamilie… så når temperaturen på fryseren blir ensifret  - og kjøleskapet tosifret - da vet jeg at det er fare på ferde… og ringer pappa J

”Trekk fram hele skapet og kjenn etter om kompressoren er varm… Det er den svarte ”kula”… trekk ut kontakten og støvsug elementene og hele baksiden av skapet… Så venter du minst 10 minutter før du setter i kontakten igjen, og ser om det skjer noe…” var rådet fra den pensjonerte kjølemontøren…

øvelser for å forsøke å redde stumpene...
Deretter innfant det seg noen spennende minutter mens jeg ventet på om temperaturen skulle synke eller bare fortsette å stige…vente, vente og håpe, håpe for så å bli veeeldig betenkt: Det så ikke bra ut og jeg begynte å studere på hvor mye et kjøl/frys skap egentlig koster i dag...

I første omgang var resultatet var negativt… Det sto ikke til liv i det store kjøl/fryseskapet lenger… har jo hatt det i 20 år også, da, så man kan kanskje ikke vente annet…?
Men;
Det er jo ikke bare bare å gå og kjøpe seg et nytt et - selv om man nå har "buffer" - når man ikke har bil… og så skal man jo bli kvitt det gamle dråget også...

"Påskemorgen" slukker sorgen?
Nå viser det seg at skapet dro et sukk og sto opp igjen fra de døde tredje dag... og det tikket og gikk hele natten, men så steg temperaturen igjen på dagetid... og sånn har det drevet på.. så det er mulig at det blir Finn.no og bruktmarked og det å få tak i noen som både kan hente og bringe i så fall...

Jeg holder pusten og avventer litt til, men om jeg må ut og kjøpe noe så er det jo bare sånt som skjer!
Det er det jo ikke noe å gjøre noe med! 






2 kommentarer:

  1. Ja kjøleskap er faktisk en nødvendighet! :D Sånn er det bare. :)

    SvarSlett
  2. hehe ... Jeg vurderte en liten stund om jeg skulle grave meg en jordkjeller...men så kom jeg på at huset mitt står på stengrunn... og det er jo fint på mange andre måter, så... ;)

    SvarSlett