tirsdag 26. juni 2012

Magefølelser...

...og ting som bare skjer... I går løftet jeg meg selv opp igjen og ble lykkelig av en enkel sykkeltur i mitt lokalmiljø. Nydelig, regnfri tur gjennom det som noen så treffende har kalt "Norges Toscana" ga meg pusten og roen tilbake.
Sykkelstien mellom Ski og Ås var en overraskende herlighet for meg!
Jeg har nemlig brukt en del tid de siste dagene på å si til meg selv at jeg bare får vente og se, ta det rolig og lytte innover - så vil planene for ferien komme seilende av seg selv... og det gjorde de ! (Jeg skulle jo tross alt omsider ha sittet på flyet akkurat i dag for å reise til Gambia - og endelig få møte alle og alt dattera mi har fortalt meg om!)

Mange vil sikker si at ting er tilfeldig, men jeg er litt i tvil - kanskje er det en slags "plan"... eller en slags "dragning" mot det som er "riktig" i øyeblikket - hvis man bruker magefølelsen - og er litt oppmerksom på svarene...

Det var litt overraskende for meg at noen plutselig sto med en bok av Arne Næss foran meg for noen uker siden og sa at jeg kunne låne den. Siden har jeg har jo sitert flittig i flere inspirerte blogginnlegg... Så idag ble  - uavhengig av dette - helt sikkert at jeg skal besøke tankeranglingfestivalen.no  (sjekk det ut! Spennende!) i Vestfold neste helg.

Jeg skulle likevel nedover for å besøke foreldrene mine. Men enda mer snodig er det at en gammel skolevenninne er en av initiativtakerne, at festivalen bygger på Arne Næss sin filosofi - og at det skal være et kulturelt innslag med trommer fra Vest-Afrika (så får jeg en dose av det jeg gikk glipp av i Gambia, også ;)...

Og deretter ...vips! Rett foran nesa på meg dukker det også opp en annen reise jeg kjenner med hele meg er bra og riktig for meg! Jeg synes dette er utrolig kjapt levert...! En dag med URO hadde jeg - og så sånn ca to dager der jeg repeterte for meg selv at " det som skal komme - kommer av seg selv når jeg er klar"... Da ble jeg helt rolig og avbalansert igjen - og så dukket ting opp!

Denne reisen føltes helt riktig for meg akkurat nå - både med tanke på bruk av tid og penger (etter to år på sparebluss) og jeg synes faktisk jeg fortjener det ! :)
 ...og så fikk jeg nye vinger...

1. PS: Det er ikke forsøk på "fancy redigerings-grep" fra min side når fargen forsvinner i bakgrunnen på det jeg skriver... vet ikke hvordan og hvorfor... men det er vel til å leve med!? ;) Siri

2. Jeg tenker som deg...har ikke helt tro på at alt er tilfeldig. Det finnes nok en "plan"...men det er viktig å være åpen og se mulighetene.. Når vi har det travelt er det lett å overse en en mulighet eller sjanse som plutselig dukker opp. Har "jobbet" et halvt år nå med å slutte å være travel og "flink pike", finne roen og være tilstede i mitt eget liv. Puh...det er neimen ikke lett... ;-) men en intressant prosess! OG...som jeg etterhvert innser...en mulighet til å gjøre viktige endringer og valg i livet.
    Så fint at det dukket opp nye ferieplaner for deg i sommer!

Inger :-)

P.s: Farge eller ikke farge...det er det du skriver som betyr noe. Så absolutt til å leve med ;-)

3. Jeg sliter med å ta tingene så positivt som du gjør det. Vi har bestilt ferie, skal reise til uka, og det meste av billetter, leiebil og hotell er booka. Problemet er at flygelederne truer med streik, da vil flyturen muligens gå fløyten og det vil være for seint å finne alternativer i det øyeblikket vi veit... Det vil bety at hele turen ryker, og vi kommer til å tape litt penger. Er veldig lite flink til å takle denne type stress, jeg blir rett og slett dårlig av det, så jeg sitter og søker etter mulige alternativer, som f.eks. å reise et par dager før. Noe mannen min sier nei til.

4. Uff... jeg forstår godt at du blir stressa av det... det kan jo ramme meg også det... vi får bare håpe d beste, forberede oss så godt bi kan og ikke tenke for mye på d vi ikke kan gjøre noe med, kanskje... tvitvi :) hilsen Siri

1. Det ser ut til at dette ordner seg, det blir visst ikke det store uttaket i første omgang. Altså kommer vi oss antakelig avgårde som planlagt. Om vi ikke kommer oss heim med det flyet vi har bestilt, er ikke noe problem, da blir det enten alternativ eller noen ekstra dager i hovedstaden.
      Takk for gode og positive ord.

2. Det var godt å høre! God tur :))