onsdag 14. september 2011

Blåbærterapi fortsatt mulig!

Godt å oppleve at skogen fortsatt er min venn! Dessverre"kokte hodet" etter noen litt slitsomme økter over PCen på jobben idag, men heldigvis var det mulig å hente billig energi i skogen igjen :)
...og det er svære bær der ute ennå!
Yes: Det er fortsatt bær i skogen! Og ingen hjortelusfluer plaget meg i dag! Etter litt stress på jobb føltes det som om blodtrykket var skyhøyt - og stresset fikk meg til å jage ut i skogen  - uansett hva slags kryp jeg skulle måtte møte der...
Men ingen eklinger satte seg på meg i dag. Og blåbærene er det ikke slutt på ennå! De er kjempestore - og litt her og der. Men det å rusle rundt i føn-vinden - kjenne at høsten fortsatt kan by på varme og sol - og i ro og mak plukke ett og ett stort, saftig blått og rundt bær er bare ren terapi.

Det går liksom ikke an å puste feil - eller stresse - når man går i mose og lyng og plukker ett og ett blåbær opp med hånda og legger de en etter en i et beger til det faktisk er fullt av bær! 
Veldig god og veldig billig terapi, spør du meg.

Blåbær senker definitivt blodtrykket.
Om det ikke skjer når du spiser dem - så skjer det iallefall mens du plukker dem!


2 kommentarer:

  1. Herlig! Skal på skogstur i helgen og ble inspirert til å plukke de siste blåbærene i en liten kopp. Merker at jeg ble rolig og glad bare av å lese innlegget :)

    SvarSlett
  2. Hyggelig :) ja, det gjelder å forte seg nå !

    SvarSlett