fredag 18. november 2011

42 dager igjen - eller hva nå?

Det er nå 42 dager igjen av 2011 - det året jeg satte av til å ikke kjøpe noen ting som ikke var nødvendig...         Men hva skjer etterpå?
Inn i framtiden og ut av tåkeheimen?
Jeg er optimist :)
Jeg tror verden kunne bli et bedre sted for flere hvis alle gjorde som meg, jeg.

Det er igrunnen helt logisk - og ikke vanskelig!
Med en økonomisk krise i Europa - og med tanke på miljøet og framtida - må dette være veien å gå!
Særlig også fordi jeg har det så bra som man kan ha det!
Det eneste jeg gjør er at i praksis jeg planlegger og tenker igjennom innkjøpene mine litt mer grundig enn før.

Oppskrift:
Jeg handler bare det jeg trenger - og når jeg handler så satser jeg på kvalitet - slik at tingene skal vare. Jeg ønsker å betale det varen er verd istedet for å handle mange, billige varer.
Matinnkjøpene planlegger jeg også godt - og jeg utnytter rester og bruker fryseren slik den skal.
Litt mindre dusjing - og litt flinkere med lys og varme...
Gjenbruk, brukt og reparasjon av møbler, klær og stæsj..
Så lett er det!
Og så viktig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar