torsdag 3. november 2011

Ikke se! ...Hvis du ikke vil vite hva jeg skal gi bort til jul...

Jeg synes det er helt greit og koselig og fint å gi og få gaver, jeg!
Det er jo en av de tingene jeg har måttet forholde meg til i hele år - og det har fått meg til å tenke over hva det er som er greit å både gi - og få!
Her blir det både hjemmelaget - og sanket i skogen....
Så for å være ute i god tid... Her kommer en tipsliste fra meg:

Gi bort ting som er nødvendige, nyttige, fine - og som garantert kommer til å bli brukt...
Man trenger ikke å ha dårlig samvittighet i det hele tatt om man gir bort ting som kan spises, drikkes og nytes uten at man tar skade av det...
Opplevelser og samvær kan også deles som gaver!
Ting som er hjemmelaget er veldig fint!
Og alt som ikke skaper mer avfall her i verden...

Derfor har jeg altså satset på å lage, plukke, sanke og samle til gavene i år...
Og så er det jo fint å ha kommet så godt i gang allerede - for det må man jo når ting skal være hjemmelaget eller hjemmeplukket.
Mange hyggelige timer har jeg tilbrakt i fred og ro - og det har vært mye nytelse forbundet med å lage - og finne disse gavene...
Så håper jeg at de blir til like stor glede der de kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar