tirsdag 9. august 2011

Et hus til ly og omsorg...

Livet ville det sånn at jeg skulle få "familie" i Gambia :) Der bor det en enslig kvinne som har omsorg for andre. Hun lever alene etter at det "barnet" hun tok seg av giftet seg og flyttet til Norge. Plutselig hadde hun ikke lenger noen til å passe på at hun kunne sove trygt...

...i sitt lille "krypinn" som mangler lås i dørene...
Dette er et helt tilfeldig illustrasjonsfoto - men det ER krokodiller i Gambia :)

Dermed ble det sakte men sikkert klart for meg at jeg skal være med å bygge et hus i Gambia!
For en kvinne som på mange måter er i samme situasjon som meg selv!
Som må klare seg som best hun kan.
Som har omsorg for andre, lager mat og gir husrom for de som trenger det.

Jeg får rett og slett anledning til å heve en annen families levestandard - fordi jeg har knepet inn på min egen... akkurat slik jeg hadde en "visjon" om før jeg startet!

"Familien" hadde tomt. Men ikke penger til å reise et hus.
Rart å være i en situasjon der jeg faktisk kan!
Nå har vi laget grunnmuren...

... for meg blir det også et symbol på hva man faktisk kan få til som man ikke tror er mulig før man bare går i gang og GJØR DET!

10 kommentarer:

  1. Rørende. Inspirerende. Gledelig. TAKK!!! :)

    SvarSlett
  2. Takk :) ... og veldig spennende! Jeg har plutselig bidratt til noe langt, langt borte et sted jeg ikke har vært - og får følge med på noe veldig nytt og inspirerende for meg selv også :)

    SvarSlett
  3. Så flott, håper du får mulighet å se det på plass også. Et flott land! Godt å få hjelpe noen andre til en bedre tilværelse.

    SvarSlett
  4. Jada! Jeg må jo selvsagt reise til Gambia... til neste år, kanskje :) Det blir VELDIG spennende!

    SvarSlett
  5. Jeg ble rørt når du fortalte det, og rørt igjen når jeg leser det. Så meningsfylt! Lykke til med husbygginga Siri!

    SvarSlett
  6. Tusen takk :) Det er veldig spennende !

    SvarSlett
  7. Jeg blir igjen imponert over det du får til!

    SvarSlett
  8. takk og det som er rart er jo at det er så lett! :)

    SvarSlett
  9. Så flott, Siri! Så hyggelig å lese. Så er det ikke bare deg selv og miljøet som tjener på at du lever so du gjør. Gleder meg til å høre med om dette hus-prosjektet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) I juni skal jeg reise til Gambia og "treffe kjentfolk jeg ennå ikke har møtt" ;)

      Slett