onsdag 17. august 2011

Hjemmelaget knekkebrød...

...og fiskesuppe fra i går...
litt gammeldags suppe er også bra...
Det er definitivt tilbake til striskjorte og havrelefse nå! Men det er jo helt greit...!

I mitt tilfelle er det mere havreknekkebrød, da :)
Jeg blir jo inspirert av både den ene og den andre - og fiskesuppe bør etter min mening definitivt rockes opp med både chili, hvitløk og lime - selv om den kommer fra frysedisken.

Når det gjelder det hjemmelagede knekkebrødet blir det stort sett laget etter innfallsmetoden...
Jeg hadde ikke lyst å bruke noe hvetemel i dag, men jeg hadde ikke havremel... så da laget jeg det! Jeg hadde jo kjøpt havregryn (det koster bare 10 kroner) og malte mel selv ved hjelp av stavmikseren min !

Jeg malte også "mel" av valnøtter! Så blanda jeg i litt havsalt, linfrø, sesamfrø og solsikkefrø og rørte inn vann til konsistensen var seig og fin. Deretter er det bare å smøre blandinga utover bakepapir på to eller tre plater, lage rifler i passe store biter og steke på ca.200 grader til de er sprø!
Kan anbefales !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar