fredag 26. august 2011

Har jeg forandret meg?

...Og vil det vare???
noen av mine erfaringer i år har satt spor
- og kommer definitivt til å vare mye lenger enn til 2012

Er jeg blitt mer miljøvennlig?
Har jeg fått oversikt over hva man bør og hva man ikke bør bruke penger på?
Har jeg endret forbruksvanene mine til det bedre?
Ja, jeg tror jeg vil kunne svare ja på alle disse tre spørsmålene...

Det jeg lurer på nå er jo om jeg vil kunne opprettholde denne sunne livsstilen på alle de viktige punktene også til neste år, og året etter der - og etter der...
Det gjenstår jo fortsatt å se...

Når jeg tenker etter husker jeg nå at jeg dro til kjøpesenteret en gang i blant før i tida - og bare kikket etter om det var noe nytt der, noe fint...
Ikke fordi jeg trengte noen nye klær, sko eller pynteting... men bare fordi jeg "syntes jeg fortjente det", hadde penger til det - og at jeg følte behov for noe som kunne gjøre meg i litt bedre humør den dagen, kanskje...
Dette året har jeg egentlig bare følt det som en lettelse å slippe å handle noen ting jeg ikke trengte...
Men tenk om det bare er som med sjokolade: Når du kutter det ut helt - så tenker du ikke på det, men om du spiser en plate i et selskap - ja, så er du hekta igjen - og bare MÅ HA MER???

Litt engstelig er jeg jo for at alle mine gode vaner, intensjoner og den nye livsstilen skal smuldre opp når jeg ikke lenger har det som "sport" til neste år.

Men egentlig vet jeg at de viktigste gode vanene jeg har opparbeidet disse månedene ikke lar seg utslette helt uten videre.
Jeg tror virkelig på at jeg skal klare å ha en mer miljøvennlig livsstil resten av livet.
Selvsagt vil jeg bruke penger.
Selvsagt vil det bli endringer.
Men den største endringen er allerede skjedd.
- Og den er i positiv retning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar