onsdag 31. august 2011

Det jeg virkelig ikke savner:

Etter et besøk på et handlesenter nær meg idag (for første gang på lenge, lenge...) kjenner jeg at dette savner jeg virkelig ikke! Og det til overmål et kjøpesenter som har markedsført seg selv under mottoet: "Det naturligste sted i verden"! Haha!
Eh...: det naturligste sted i verden.... liksom!!!
Og det ble veldig klart for meg at jeg akkurat nå følelsermessig virkelig er på et nivå der jeg eier de tingene jeg eier - men det helt uten at tingene eier meg! Heldigvis!.

Så det jeg virkelig ikke savner er:
Å gå rundt på et lufttomt handlesenter for å finne ut at jeg egentlig ikke trenger noen ting...
Å bli helt susete i hodet av alle folkene, lydene og tingene som står stablet tett i tett overalt rundt meg...
Å føle at jeg må ha noe nytt å vise meg fram i når jeg skal møte folk for ha det hyggelig...
Å bruke tid på å handle ting som jeg virkelig ikke har behov for...

Det jeg heller vil bruke tid på er:
Å være sammen med folk som liker meg samma hva jeg har på meg...
Å sitte i sofaen med en kopp med noe godt i, et stearinlys på bordet og lese i ei bok...
Å tusle rundt i et bedagelig tempo i skogen, lukte granbar og lyng - og plukke det jeg finner som vokser der...
Å sitte på en stubbe og se på himmelen til sola går ned en krystallklar høstkveld!

5 kommentarer:

  1. FANTASTISK! Jeg kjenner meg veldig igjen! Der jeg før følte jeg "måtte ha" ting og tang kjenner jeg heller "orker ikke" og går rett forbi butikkene. Det jeg bruker penger på nå er det jeg faktisk trenger og god kvalitet, som på mat. Det føles som en investering og helt enig: Tingene eier meg ikke... Det er en virkelig befrielse! Og ikke minst, når jeg en sjelden gang unner meg noe ekstra, som en etterlengtet frisørtime denne uken, setter jeg virkelig, virelig pris på det i motsetning til å ta det mer for gitt som jeg gjorde før :)

    SvarSlett
  2. Akkurat det samme! Jeg har også brukt penger på god og sunn mat - og frisør! Bra og deilig :)

    SvarSlett
  3. men jeg er veldig glad du kjøpte silkebånd til meg :-D
    Jeg trenger dem jo strengt tatt ikke, men litt glamour ma man ha når man lager fest, eller? hva er da besdre enn silkebånd fra Søstrene Grene til 6 kr, for 11 meter?

    SvarSlett
  4. Jada! Og jeg har jo sikkert godt av å oppleve verden der ute en gang i blant også! hihi ;)

    SvarSlett
  5. "Det naturligste sted i verden"??hahah det er mye rar reklame man får se rundt omkring ja:D er veldig enig med deg Siri i at monoton vandring på et shoppingssenter gir ingenting men hodepine og dårlig samvittighet for bortkastet tid&penger:)

    SvarSlett