onsdag 7. mars 2012

Forvandlings-bukser

Noen ganger er det fint at jeg ikke er så flink til å kaste gamle klær. For plutselig dukket det opp en gammel bukse i et skap som jeg følte kunne bli et helt ok vår-skjørt...
Gammel bukse med sleng - klippe-klippe...
Dette var en metode mange av oss brukte på 70- og 80-tallet husker jeg: Gamle Ola-bukser med sleng egnet seg ypperlig for å syes om til tøffe og robuste Ola-skjørt. På akkurat samme måten gjorde jeg med denne slengbuksa fra 90-tallet :)
b
...sømmer sprettes opp - og slengen utnyttes til å fylle ut resten av front og bakparti på skjørtet.
Og vips - så har jeg et nytt skjørt å møte våren i !


4 kommentarer:

  1. Så enkelt og så fint! Huske æ ønska mæet sånt skjørt for noen år og kilo siden.. ;o) Klem

    SvarSlett
  2. Takk :D Er ikke helt i mål ennå - og symaskinen er litt treg - så vi får se hvordan det blir helt til slutt snart ;)

    SvarSlett
  3. Ja, det er et nesten glømt supertriks :) Jeg sydde meg ola-veske av en bukse også. Den ble råkul. Så moro å se at du gjør det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Vesker er gøy! Det hadde jeg nesten glemt ;) !

      Slett