søndag 18. mars 2012

Stoppe, stoppe, sy og sy...

Jeg har faktisk kjøpt meg noen klær i det siste! Det fine er jo at når jeg ikke har kjøpt noe på nesten to år - så har jeg jo fått god oversikt over hva jeg har - og vet nå akkurat hva det er jeg savner i garderoben min.

Det er fint å ha fått denne orden og oversikten og å vite hvor behovene ligger - da går det fort å oppgradere garderoben. Jeg kan også med god samvittighet velge kvalitet (og legge litt mer penger i det jeg kjøper) når jeg vet at dette er noe jeg trenger - og kommer til å bruke mye!

Men bukser - det har jeg ennå ikke klart å kjøpe meg... Jeg synes fortsatt det er kjedelig å være for lenge inne i en butikk - og jeg ønsker helst ikke å gå inn i et prøverom, egentlig... Og det må jeg vel nesten om jeg skal kjøpe meg bukser, da...

Og "super-enkel forskning" viser at jeg trenger ikke mer enn tre bukser, faktisk. Det er det jeg har klart meg med i 2 år nå: En lys olabukse, en grå og en mørkeblå. Elsker den lyseblå olabuksa - så mye at den virkelig begynner å gå i fillebiter... så først har jeg sydd litt på det ene kneet, men så sprakk det opp igjen...og nå begynner den i tillegg å bli tynn i sømmene både her og der... så vi får se hvor lenge den varer...
Men enn så lenge er jeg fornøyd med buksa som den er - og synes den ble ganske fin etter siste "stoppejobb" (- og; ja! jeg brukte reste-stoff fra den buksa jeg sydde skjørt av for en stund siden til å lage "hjerte-lappen" :)

8 kommentarer:

  1. Hei! Jeg syns buksa ble kjempekul med det rosa hjertet. Som siste fase kan du jo klippe bort bena og få en okey shorts.
    Lykke til videre! Jeg leser bloggen din med stor interesse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!!! :) Jada - buksa skal brukes til siste trevl ;)

      Slett
  2. Helt prefekt bukse! Æ hate å gå i bukser,turbukser er helt greit, men er også lykkelig eier av noen utslitte Levi`s bukser som er lappet og sydd både her og der..Elsker dem selv om de hovedsaklig ligg i skuffa! Kanskje det er det som stoppe meg for å finne ny eller min evige fobi for prøverom og prislapper? Ha ei fin uke, klem ;-)

    SvarSlett
  3. Har to skikkelig dongeribukser som jeg elsker, ei blå og ei helt lys, bruker dem ikke hjemme for å slite mindre på dem... og nå ble jeg inspirert til å lage lapper ved første revne! Må da ha hjelp med symaskina, har maskin, men det er alltid noe med undertråden... og sånt.. må! ta meg sammen...

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe... min maskin trekker litt ujevnt.. så jeg må styre og trekke litt manuelt.. men så er den over 30 år gammel, da... Og hjertelappen sydde jeg for hånd :)

      Slett
  4. Hei! Nydelig bukse:-) Mine bukser har også "flere liv". Buksene blir bare bedre og bedre dess mer de brukes og slites, og nå har jeg olabukser som er utslitt og lappet i mange omganger. De blir bare bedre og bedre, og jeg får bare positive tilbakemeldinger. Bruk buksa og lapp den når det blir hull. Har erfart at man på virkelig slitte bukser må bruke store lapper for å få den til å holde. Lykke til videre med lapping av buksene dine:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takktakk ! Stopping og lapping er jo ganske koselig, også ;)

      Slett