fredag 21. oktober 2011

Arverekkefølgen opp-ned med gjenbruks-jakka

Jeg må bare si det en gang til: Jeg har ikke handla ett klesplagg på et år - og jeg har fortsatt alle klær jeg trenger til alle anledninger - om jeg bare kan leve med å bruke ting om igjen... 
og det kan jeg !
Denne har jeg arvet av guttungen!
I dag tidlig var det skikkelig høst-kaldt og frost på bakken. Da var det deilig å krype inn i ei diger dunjakke! For som sagt: Jeg har faktisk klær til alle anledninger et eller annet sted i huset - og trenger ikke kjøpe noe nytt på lenge ennå!
For noen år siden var vi heldige og fant denne dun-jakka til "minstegutten" til sterkt nedsatt pris. Av en eller annen grunn var den ikke bra nok lenger enn en eneste vinter for tenåringen...
Da er det godt at mor kan "arve"! At arverekkefølgen i familien er litt på hodet gjør ingenting! Jeg er kjempefornøyd med den svære, gode, varme jakka! OK - så er glidelåsen gått i stykker; men den har knapper også - og den glidelåsen går det dessuten an å reparere (en gang)...!
Jeg synes den er fin - til mitt bruk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar