onsdag 12. oktober 2011

Billig hudreparasjon!

"Reparasjonsmos" for trengende! Etter en slitsom uke med "mye som måtte ut" lengter huden etter reparasjon - både innenfra og utenfra!
noen av ingrediensen til mosen jeg tror jeg har funnet opp selv...

Når både huden og kroppen føles høst-trøtt og gusten er det fristende å bruke masse penger på hudpleie og dyre kremer. Jeg prøver å klare meg med enklere (og sunnere?) midler..
Denne vitaminrike - og kanskje litt mystiske "fuktmosen" tror jeg at jeg har funnet opp selv,
men jeg vet ikke helt...
Iallefall består den bestandig av avokado, limesaft og en rosa grapefrukt, sesamfrø og litt valnøtter. Innimellom slenger jeg oppi en appelsin, banan og litt urter også...
Thats it!
Ja - og så moser jeg med stavmikser!
Jeg kan ikke helt beskrive hva det smaker...
Men jeg synes det smaker godt!!! :)
Kanskje fordi jeg trenger det!?
Her er det mye både C-vitaminer og omega iallefall !
Jeg spiser det med skje - omtrent som yoghurt...

Utenpå ansiktet smører jeg kanskje litt honning - det renser og gir glød og mykhet!
Så sitter jeg gjerne og ser på en varm ovn - mens jeg renses utenpå og inni samtidig.
Og ovnen fortærer bjørkeved :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar