lørdag 15. oktober 2011

To av alt... pluss litt til...

Nå som jeg har levd et år uten å handle klær, sko, ting - eller noe annet enn det jeg har kunnet spise opp, tørke meg med etc... er det blitt ganske klart for meg at jeg har det meste jeg trenger - minimum multiplisert med to...
Ser du dobbelt???
Jeg var i København med kollegaene mine. Der fant jeg en fin genser i en bruktbutikk. Ull, hjemmestrikka - og i fine farger. Men når jeg tenkte etter - så trengte jeg den jo ikke... Jeg har sikkert minst to gode, varme, tykke ullgensere som den hjemme allerede. Så den fikk forbli i Danmark. Det var det som fikk meg til å tenke på at jeg (som mange andre?) stadig vekk kjøpte meg enda en til av noe jeg har hadde fra før...

Jeg har jo ryddet i boder, skuffer og skap i år - og alt jeg finner der bekrefter jo at jeg har mer enn nok for en lang stund ennå... av det meste! Kanskje med unntak av hva jeg har til å ha på beina...
Derfor har jeg altså gått til innkjøp av fottøy! Ikke bare de lange, røde, rettferdige gummistøvlene, neida: Også et par gamle, lange støvletter som jeg har limt sammen - og som har ødelagt glidelås - har jeg tillat meg å erstatte.
Så nå har jeg altså gjort mine andre innkjøp til meg selv så langt i år:
Et par skinnstøvletter!
Det er faktisk første gangen jeg spanderer på meg solide, gode støvletter i skinn. Meningen er altså at disse skal vare lenger, fungere bedre - og være et mer etisk riktig valg enn den billige varianten jeg har kjøpt før.
Italienske sko!
Det skal jo være det beste...
Så får vi se om de svarer til forventningene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar