søndag 2. oktober 2011

Begynner å drømme meg bort...

Nå som jeg har spart og spart og sullet rundt i skogen alene uke etter uke,.. måned etter måned,.. ÅR ETTER ÅR!.. merker jeg at jeg faktisk begynner å lengte bort til et annet sted - en annen utsikt...
Hjemme er jo bra... men noen ganger kan borte friste også...
Og så klarte jeg ikke å la vær å sjekke på nettet. Se hva som kunne være fristende reisemål... i påska for eksempel... Så klart kan jeg drømme meg bort. Og å reise i 2012 har jeg jo "lov til"...
Men å bestille en tur - og betale den nå... det ville jo være å "jukse".. eller hva???

Føler at jeg nå er ute og tøyer "nødvendig"-begrepet mitt litt...

Er det å reise på ferie helt generelt miljøkrise? - om det ikke er snakk om "helge-shopping"  til London og Praha flere ganger i halvåret?... (Da snakker man selvsagt om brennstoff-forbruk over grensen!)

Er det greit å bruke fly til en vanlig ferietur? En gang i året?
Eller bør jeg ta toget resten av livet?
Jeg bare spør!

2 kommentarer:

  1. Å fly en gang i året er ikke å ta i, mener jeg!
    Flyet vil jo egentlig ta av selv om du ikke sitter idet!!!

    Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt påsken i Italia :-) ser for meg at det hadde vært noe for deg ;-) kjekke menn man ikke skjønne fnugg av hva sier, herlig natur ( i store deler av landet, har jeg hørt) god mat og ikke minst god vin :-)

    God tur!

    SvarSlett
  2. Jada... Jeg begynner jo å forstå at det å reise er en av de tingene som er litt viktig i livet mitt - selv om regelen "alt med måte" må gjelde også her ;) Takk, Jenny - ses snart igjen :)

    SvarSlett