lørdag 1. oktober 2011

It´s a jungle out there....

Ble plutselig veldig sliten av alt det jeg skal å passe på når jeg skal begynne handle! Kanskje kommer det av at jeg begynner å se slutten på prosjektet,.. at jeg kjøpte dyre gummistøvler og begynte å tenke over alt jeg har pålagt meg selv å styre unna når jeg skal begynne å kjøpe ting igjen...
nå vil jeg egentlig ikke ut av skauen og begynne å tenke igjen...
...Og så ble jeg plutselig så veldig trøtt av meg sjøl. Av å være så innmari flink pike... Sliten av alt jeg skal passe på til neste år... Om hvem som blir utnyttet og hvor pengene går. Hva som er billig - og hva som inneholder parabener... Hva som sunt - hva som er alt for fullt av brommerte flammehemmere...

Fikk bare lyst til å ta et år hvor jeg "gir helt F"...

Eller så må jeg bare fortsette som nå! Og ikke kjøpe noe!
For det gikk jo bra :)

2 kommentarer:

  1. Hey Siri,
    Du er alt for streng mot deg selv!:)Men jeg forstår din frustrasjon veldig godt fordi jeg selv synes det er vanskelig å holde oversikt over alt man bør styre unna og hva som egentlig er best for meg selv, miljøet, verden osv.
    For å være helt ærlig så tenker jeg at du ikke kommer til å slite med å ha en bærekraftig livstil selv etter årsprosjektet er ferdig. Det er en følelse jeg sitter igjen med etter å ha lest hele bloggen din, altså at du er en flink pike:)hihi
    Åja dyre gummistøvler trenger du til dine hyppige skogsturer og en lengre ferie et nytt sted er vefortjent!Det viktigste er å være snill mot seg selv og sine omgivelser men også å kunne glede og belønne seg for de små gode handlinger man gjør hverdagen, synes jeg da:)bare min lille input:D

    hilsen nolik

    SvarSlett
  2. takk for trøst og oppmuntring :) Jada! Jeg får det nok til :D

    SvarSlett