fredag 23. desember 2011

Hårklipp og sånn...

Som sagt før har jeg jo begynt for en god stund siden å leve det livet jeg kan fortsette med for resten av livet. Det innebærer minst mulig kjøp av ting som skaper søppel og forurenser... Men kjøp av tjenester, opplevelser og ting som spises eller brukes opp er helt ok.
For andre gang i 2011 har jeg fått kuttet av flokene! Deilig!!!
Fortsatt mener jeg at alt bør gjøres med måte - og å klippe håret to ganger i året holdt helt fint for meg :) Da føler jeg med virkelig ny - og håret ser plutselig veldig blankt og sunt ut!

Så langt som mulig vil jeg også forsøke å handle rettferdig, sunt og økologisk - brukt og reparert er også veldig bra! Dette er ikke vanskelig eller slitsomt! Dette er bare en morsom utfordring!

Så når det gjelder klær vil jeg fortsatt være veldig tilbakeholden med å kjøpe meg nytt i fremtiden. Det er jo først og fremst klær, tekstiler, ting og møbler som skaper søppel her i verden... Jeg tenker ikke over at jeg ikke har handlet et klesplagg på godt over et år, egentlig... Jeg har masse klær - jeg kan fortsatt kombinere mye! Får jeg behov for forandringer vil jeg heller satse på det min venninne Birgit så treffende poengterte: "Er hår og fottøy i orden - så er det ikke så nøye med resten" ;)

God jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar